Hrvatska stvarnost ili utopija


Vratila sam se s godišnjeg toliko sretna jer sam bila s svojim najdražima ali vratih se u stvarnost koje me je iskreno prestrašila ,prvi put nakon dugog vremena sam se zapitala gdje ide ovaj svijet i što ostavljamo našim mlađim ,izgleda u mom slučaju samo kredit.Sigurno ako niste na vašu sreću dizali kredit u švicarcima onda znate o čemu pričam iako ću s slikicama biti još na godišnjem jer bi tema valjda i uz ružne slike bila preteška stvarnost..a ako ste sretnik da ga nemate sigurno ste čuli šuškanja a sad i na veliko i na Tv i na radiu.Da zaista nitko mi nije kriv da sam digla kredit da sebi kupim stan da ja i moja porodica možemo živjeti normalno jer na sreću ili nesreću nismo djeca bogatih roditelja ,mislim da je normalnije način da dignem kredit nego da budem na nečijoj grbači ,a iskreno mislim da uz dvije plaće smo si i mogli to priuštiti e sad druga je priča da u ovih 6 godina nam je banka uredno dizala kamate čak 4 x pa je ona s 4,5 došla na 6,25 (valjda su malo zarađivali pa kad mogu onda mogu) a i naravno nitko mi nije kriv što je onda švicarac bio 4,64 a jučer 6,71.Da zaista tko je tu kriv a  žalosno je da dnevno u Hrvatskoj ide 20-30 stanova na javnu dražbu ,tko je kriv da je naplata banaka 90 dana u zakašnjenju a da li znate da je samo jedna banka jučer objavivši podatke izrekla istinu da su u prvom kvartalu zaradili ako sam dobro čula milijardu i tristo pedeset tisuća eura.Da vjerovatno mi nitko nije kriv i zaista ne tražim ništa ali pustite nas da radimo ,pustite nas da na miru zaruđujemo i privređujemo i omogućite ovim ljudima da rade  i da zarađuju pošteno za svoj život ,pustite mi da živim jer nekako sam mislila kad uđem u četrdesete sve će se nekako posložiti ,raditi ćemo osigurati ćemo si egzinstenciju,biti ćemo s svojim intelektualnim sposobnostima na vrhu i da na kraju zaista možemo pružiti puno. .Da zaista puno ali uvijek postoji neki ali da li je to ali kad radiš i više od 10 sati kad imaš odgovoran  posao firmi  koja nije ni tvoja ,sutra će možda doći mlađa išto će mi reći :"hvala vam na vašim uslugama nije ništa osobno ali više nam ne trebate".A sad mi preostaje da čekam taj dan možda se i ne približi ali kako je rekla moja prijateljica nisam imala dovoljno kratku suknju pa nisam mogla ostati na mjestu poslovne tajnice mladog direktora , ženi s dva fakulteta nakon 20 godina staža i čisto da se zna jako dobrim nogama.
A sutra je tečaj 6,73 ali  idemo mi na vedrije teme jer mene hrvatska stvarnost neće slomiti da nedam im gušta.Bar još ne...


Ova orada ili kako kažemo mi podlanica je pala za jednog kupanja kad je i štap skoro odnela sa sobom e a ovo vam je ona dobra starna života one male stvari koje vam puno znače.


Ili ovaj mali cvijet kaprija koji raste iz kamena i svake godine mi uljepša pogled.


Ili moja plaža blizu Pudarice koja je samo naša ispod velike grote i koja nas uvijek čeka.


Ili pogled s mora na stari dio grada i njegova četiri zaštitinika



A jučer sam i pekla prve paprike iskreno meni najdraže pune okusa s češnjakom i kapićem ulja,cijela kuća je mirisala na njih.


Samo malo sam ih oprala ,  posložila u pećnicu i cca 20 min ih pekla na 200 C .kad su bile gotove sam sam ih prekrila folijom da se malo ohlade i ogulila kožicu.Po volji ih začinite.

Neki dan sam kod Ane i na njenom prekrasnom blogu ugledala recept Kolač s šljivama i makom naše drage Linde s coolinarike i odmah me privukao iako je taj dan bilo i preko 30 .Nisam pogrešila jer kolač je famozan a kod mene s dodatkom kupina.


Tijesto 375 g brašna
             20 g svježeg kvasca
               1 jaje
               1 žutanjak
          100 g putra
           prstohvat soli
         1,5 dcl mlijeka
Za tijesto otopite putar i napravite udubinu u brašnu pa dodajte sve sastojke i nakraju i kvasac koji ste digli u malo topla mlijeka.Zamijesite tijesto i pustite da se odmara.


Nadjev  50 g marcipana
             100 g šećera
               80 g mljevenog maka
               1,2 dcl mlijeka
             i malčice soli.
Ja sam marcipan izostavila a nadjev sam napravila tako da sam mak zakuhala u mlijeku s dodatkom šećera i malo ruma.Tijesto  razvaljati 30 x40 otprilike i podijeliti u 3 iste  trake , na svaku traku razdijeliti nadjev i pažljivo zarolati u roladice.Složiti roladice u obliku puža i poslagati kupine koja sam ja pomiješala s malo šećera.Pustiti mrvicu da se odmori i staviti peći na 180 -200 do rumene boje.A potom uživati...


I na kraju moje drage blogerice uživajmo u životu bar malo i dok još možemo...

Primjedbe

  1. Kolac je predivan, fotke takodje!
    A za kredit...jbg. sada je tako kako je, ne znam na koliko godina ste uzeli kredit, mozda izdrzite i ovako bez intervencija, ako je vremenski rok predugacak i mislis da ne mozete finsncijski izdrzati, mozete li nekako u dogovoru sa bankom dogovoriti drugi nacin otplate ili prodati stan (ako se to sada isplati)...ne znam sta bih ti pametno rekla. Ali najgore sto mozes sebi uraditi sada je ubijati se u pojam razmisljanjem sta bi bilo da je bilo (da niste uzeli kredit, da ste imali neki drugi izbor, da ste ga vezali za neku drugu valutu (koja btw. isto tako mogla skociti)). Jednostavno tako je kako je i razmisljaj od ove tacke sada u buducnost. Drzim ti fige da nadjete neko rjesenje za sebe!

    OdgovoriIzbriši
  2. Ne znam što prije komentirati, katastrofalnu svakodnevnicu, prekrasne fotke s ljetovanja ili hranu.

    Krenimo redom. Sve mi se čini da će nam svakodnevnica biti još gora, nikako ne mogu biti optimistična, a čak niti nemam kredit u švicarcima.

    Slike Raba i tvoje plaže su prekrasne, a tek hrana. Milina! Znam kakav je osjećaj kad iz mora izvučeš oradu, to je dodatni začin poslije kad ju jedeš. Pita ti je super, ja sam ju taman jučer radila sa šljivama, tako da znam i da je fina.

    OdgovoriIzbriši
  3. Vidim da smo u istom sosu sto se tice kredita, stana i svajcaraca:( Jako je tuzna ta situacija, ali rekla sam sebi da necu da se nerviram jer neke stvari nisu do mene i koliko god zelela ne mogu ih promeniti.

    Klopa je divna, ne znam odakle pre da krenem. Oradu obozavam, a kolac sa dodatkom kupina mi zvicu jos zanimljivije.

    Hvala za link i drz'te se:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Hebiga kad moram tako reć, imam stambeni, srećom ne u švicarcima, ne znam šta bi da imam baš takav jer i ovako sam ajme-joj.. Imam osjećaj da neće još dugo doć bolje vrijeme, ali uvijek kažem: Ajde bar neka pauza da bude da odahnemo pa nek nastavi kriza..
    I riba i kolač su njami ;)

    OdgovoriIzbriši
  5. Draga, suosjećam s tobom, žalosno je da su nas doveli u takvu jadnu situaciju, no nadam se da će sljedeća godina biti lakša, nitkom nejde u korist visoki švicarac, osim naravno našim lopovima.

    I kod mene je danas mirisala pečena paprika. Fotke su prekrasne, ne mogu skinut oka.

    OdgovoriIzbriši
  6. Krenimo redom draga moja: imam kredit u eurima kojima se isto tako ne piše najbolje i brine me jer isti imam otplaćivati još dosta vrimena. Nadam se da će vam se situacija s francima barem donekle stabilizirat ili je takva najava samo glupa predizborna propaganda ka i sve ostalo šta su napravili uoči izbora bilo ova ili druga vlada... A ljudima nikako bolje...
    Slike me bacaju s nogu, ali doslovno! U tvojim slikama obožavam Krk na kojem nisan nikad bila!!
    Kolač od šljiva sam probala nedavo i mogu samo reć da mu nema ravnoga... Divne fotke!!

    OdgovoriIzbriši
  7. Mislim što se svakodnevnice tiče nisam previše optimistična iako se iz petnih žila trudim to biti..ali jednostavno ponestaje mi snage za trud..suosjećam zaista,nadam se da će biti pozitivan ishod svega..a ipak bacimo se na hranu,to nam jedino preostaje,slike su divota,ova jela jednostavno malo reći da su krasna,sve u svemu rado bih od svega po malo..veliki pozdrav draga!

    OdgovoriIzbriši
  8. Sasvim na svom mjestu ti je kritika društva u kojem živimo, kako u Hrvatskoj, tako i u BiH, a i mnogo šire od područja bivše nam države. krediti koje su Hrvati dizali u "švicarcima" su postali toliko ozloglašeni da mi je odlično poznata situacija. Naravno, potpisivanem ugovora niko nije mogao da predpostavi šta će se događati i da su tolike promjene u tečaju moguće inače ga ne bi ni zaključivali. Ja to ne pamtim, vjerujem ni ti, bile smo suviše mlade da bi o tome razmišljale, ali u vrijeme one inflacije u bivšoj Jugi, ljudi koji su uzeli kredite su kuće sagradili, vratili kredita duplo manje od glavnice. Nikako mi nije jasno kako su banke takav udar preživjele (ili i nisu pa su na kraju sve dokapitalizovane i pokupovane od stranaca). E ko se jednom opeče i u hladno puše, pa su se vezali za čvrstu valutu i pitam se gdje im je bila logika da se i u ono vrijeme nisu osigurali u njemačkim markama u kojima je uostalom naš narod i štedio i imao najveće povjerenje.
    Ne znam kako će vaše banke i hrvatska vlada uspjeti razriješiti ovu situaciju, koliko vladine mjere ili "savjeti" imaju uticaja na strane banke, ali bi svakako ljudima trebalo olakšati jer je to istinsko dužničko ropstvo, bez imalo pretjerivanja. Ne znati koliko ćeš idući mjesec biti dužan ne može se drugačije ni nazvati.
    I ja sam dočekala 40-tu zadužena preko svake mjere, tako da ne smijem ni pomisliti šta bi bilo da ostanem bez posla. Moji atributi za posao su u mojoj glavi, a ne na glavi i svakako ne u nogama.
    Fotografije morskih pejzaža su predivne, mogu skoro da osjetim miris mora u noćnoj šetnji.
    Hajde, draga, otkrij mi tajnu, gdje se to vi primorci odmarate kada ste stalno na moru.
    Kako dobro izgleda ova orada, djeluje mi duplo veća od ovih iz uzgoja (ukus vjerujem fenomenalan, jer ja i ovoj uzgojenoj ne nalazim zamjerke).

    OdgovoriIzbriši
  9. Tek sad sam otkrila tvoj blog; naime, kada se klikne na tvoj profil ne pokaze naziv tvog bloga (stoga kasnim sa ovim finim okricem).
    Krasne fotografije i recepti naravno!

    OdgovoriIzbriši
  10. Draga Selma imamo sreću da živimo na tako dobrom položaju da iz Kastva imam 10 km do Opatije ,do Crikvenice 40 km a do Krka 55 i naravno do mog omiljenog Raba 110 km i tako da uvelike koristim ove pririodne ljepote koja mi je tako blizu i zaista uživam ako u moru tako i u gorju.

    OdgovoriIzbriši
  11. fenomenalno izgleda kolac! ovdje kod mene nema mljevenog maka, nego samo onako krupni....jos uvijek nisam uspijela otkriti kako da sameljem mak u kucnoj radinosti, posto su mlinci za kavu davno proslo svrseno vrijeme...

    OdgovoriIzbriši
  12. Divno, svidja mi se sve. Od predela i prirode, preko ribe, paprika i kolaca. Nisam videla ovakav kolac do sada, i deluje zanimljivo, bas bih probala taj spoj ukusa. Inace, orada je predivna riba, mozda mi je ipak brancin malo lepsi, ali mrtva trka :) A pogotovo kad se spremi na zaru sa mnostvom zacina. Nema niceg lepseg. I smatram da ljudi sa vaseg podrucja jedu zdravu hranu, dosta ribe, primecujem :) i svi ste mahom vitki :)

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi